APROB:
Primar General interimar al municipiului Chişinău
CODREANU Ruslan
___________________________
(semnătura)
Raport cu privire la realizarea Planului de acţiuni
al Direcţiei generale educaţie, tineret şi sport pentru semestrul II, anul 2018
Acţiuni | Subacțiuni | Indicatori de
produs/rezultat |
Termen de realizare | Responsabil (subdiviziune/ funcţionar public) | Nivelul de realizare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Obiectivul nr. 1. Asigurarea unei dezvoltări durabile a sistemului educaţional municipal | |||||
1.1. Implementarea politicilor educaţionale de stat | 1.1.1. Activități de monitorizare și evaluare | Studii/evaluări realizate
|
Ianuarie –
decembrie |
Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
15 – controale frontale; 9 – controale tematice; 3 – controale de revenire; 5 – controale inopinate; 7 – controale speciale (în tabere de odihnă) 17 controale tematice; 9 controale de revenire; 37 controale inopinate |
1.2. Monitorizarea nivelului de realizare a Programului de dezvoltare a sistemului educațional municipal și a Planului strategic pentru anii 2014-2020 „Dezvoltarea și promovarea educației incluzive” | 1.2.1. Elaborarea rapoartelor/studiilor | Rapoarte elaborate/studii realizate | Ianuarie –
decembrie |
Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Elaborate 2 studii și 4 rapoarte statistice monitorizarea nivelului de realizare a Programului de dezvoltare a sistemului educațional municipal și a Planului strategic pentru anii 2014-2020 „Dezvoltarea și promovarea educației incluzive” În octombrie curent a fost elaborat un studiu cu privire la cheltuielile suplimentare suportate de instituțiile de învățământ privind în organizarea alimentației elevilor; 25 de rapoarte textuale și statistice, monitorizarea nivelului de realizare a Programului de dezvoltare a sistemului educațional municipal și a Planului strategic pentru anii 2014-2020 „Dezvoltarea și promovarea educației incluzive” |
1.3. Elaborarea Planului complex de activitate al DGETS pentru anul de studii 2018-2019 | 1.3.1. Desemnarea grupului de lucru pentru elaborarea Planului complex de activitate | Planul complex de activitate elaborat și aprobat
|
Iulie-august | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Elaborat și aprobat planul de activitatea DGETS pentru anul de studii 2018-2019 |
Obiectivul nr.2. Asigurarea cadrului legislativ-normativ | |||||
2. 1. Punerea în aplicare a cadrului legislativ-normativ | 2.1. 1. Elaborarea documentelor normative | – Proiecte de decizii pentru CMC, elaborate și avizate;
– Regulamente de funcționare a instituțiilor educaționale din subordine avizate/ coordonate; – Regulamente cu privire la organizarea concursurilor școlare și extrașcolare, elaborate și mediatizate |
Mai,
Decembrie |
Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Elaborate 14 regulamente: 4 – proiecte de decizii pentru CMC; 4 – regulamente cu privire la organizarea concursurilor școlare și extrașcolare, elaborate și mediatizate; 1- Regulament privind organizarea şi desfăşurarea conferinţei ştiinţifico-practice a elevilor „MUNCĂ, TALENT, CUTEZANŢĂ”, ediția 2017, aprobat prin ordinul DGETS nr.486 din 03.04 2018; 4 – Regulamente de funcționare a instituțiilor educaționale 1 – Regulament cu privire la modul de acordare și plată a plăților salariale cu caracter stimulatoriu angajaților DGETS Elaborate 13 proiecte de decizie pentru CMC; 42 – regulamente cu privire la organizarea concursurilor sportive și 39 de regulamente cu privire la organizarea concursurilor și festivalurilor pentru susținerea potențialului creativ al elevilor, Regulamentul Concursului Municipal la Fizică pentru Juniori (decizia CA nr.11/7 din 31.10.2018); – Regulamentul Concursului Municipal la istorie pentru juniori „Viitorii Herodoţi” (decizia CA nr.11/6 din 31.10.2018); – Regulamentul Concursului Şcolar Municipal pentru juniori la limba şi literatura română (decizia CA nr.11/5 din 31.10.2018); – Regulamentul de organizare şi desfăşurare a Concursului municipal „Pedagogul Anului” |
2. 1.2. Perfecționarea sistemului de evidență a minorilor înrolați în sistemul educațional | Sistem Informaţional de Management Educaţional (SIME) și Sistem Automat de Prelucrare a Datelor (SAPD) funcțional | August-octombrie | Direcția inspecție școlară | Realizat
Date statistice cartografiate, sistematizate şi înmagazinate în sistemul republican (SIME) de către administratori din toate instituţiile de învăţământ general (145 de instituţii de învăţământ). Introducerea datelor în SAPD; Monitorizarea procedurii de completarea bazei de date ; – Actualizarea datelor în SIME. Completarea platformei pentru anul de studii 2018-2019 în toate instituţiile de învăţământ general-148 de instituţii de învăţământ; – Înmagazinarea datelor candidaţilor la evaluarea finală (clasa a IV-a) – 8397 elevi din 133 instituţii; – Înmagazinaţi candidaţi la examenele de absolvire a gimnaziului -6518 din 124 instituţii; – Înmagazinaţi candidaţi la liceu în 93 licee – 4398 absolvenţi (cu externaţii 8935 candidaţi); – Monitorizarea/verificarea completării bazei de date cu reuşita şcolară a candidaţilor la examenul de bacalaureat, sesiunea 2018 – în 93 licee; – Monitorizarea/verificarea completării bazei de date cu reuşita şcolară a candidaţilor la examenele de absolvire a gimnaziului, sesiunea 2018 – în 124 instituţii de învăţământ; – Monitorizarea/verificarea completării bazei de date cu notele de la examenele de absolvire a gimnaziului, sesiunea 2018 – în 124 instituţii de învăţământ; – Completarea fişierelor (Excel) cu datele candidaţilor pentru sesiunea suplimentară 148 candidaţi din 87 instituţii de învăţământ; – Constituirea bazei de date cu privire la candidaţii care vor participa la sesiunea suplimentară de bacalaureat – din 93 licee; – Completarea bazei de date cu referire la rezultatele examenelor de absolvire a gimnaziului, sesiunea suplimentară – 148 candidaţi din 87 instituţii de învăţământ; – Colectarea şi generalizarea datelor cu referire la testările naţionale pentru clasa a IV-a din 133 instituţii de învăţământ şi din clasa a IX-a din 124 instituţii de învăţământ; – Monitorizarea completării chestionarelor pentru elevi şi diriginţii acestora din 133 instituţii de învăţământ pentru clasa a IV-a şi din 124 instituţii de învăţământ pentru clasa a IX-a |
|
Înscrierea on-line a copiilor în instituțiile de învățământ preșcolar | Ianuarie | Secția management preșcolar | Realizat
Crearea Call Centru pentru ghidarea părinților la înregistrarea copiilor în baza de date |
||
2.2. Dezvoltarea alternativelor educaționale | 2.2.1. Asigurarea funcționalității instituțiilor de învățământ în interesele persoanei/societății | Rata beneficiarilor de servicii educaționale de alternativă | August | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
În total, 1612 elevi studiază conform programelor educaționale de alternativă (în 3 instituții de învățământ general: Școala primară –grădiniță nr.152, LT „Waldorf” și „Academia Copiilor” |
2.3. Implicarea tinerilor în procesul de luare de decizii | 2.3.1. Activități de instruire a tinerilor | Rata tinerilor participanți în activitățile planificate | Ianuarie – decembrie | Direcția educație și tineret privind oportunitățile | Realizat
Pentru performanțele obținute 171 de persoane au beneficiat de premiul municipal de merit, în sumă de 1500 lei Au fost desfășurate 34 de acțiuni pentru copii și tineri; 4 de trening-uri, 2 ateliere, 2 dezbateri privind oportunitățile antreprenoriale și de angajare în rândul tinerilor, precum și educația non-formală a generației tinere, dezvoltarea capacităților de lider și implicarea lor în activități cu impact pozitiv la nivel de comunitate |
Obiectivul nr.3. Asigurarea accesului copiilor la o educaţie de calitate la toate nivelurile de învăţământ | |||||
3.1. Asigurarea accesului la învățământul obligatoriu | 3.1.1. Elaborarea rețelei de clase și elevi în corespundere cu situația demografică și resursele disponibile | Revizuirea districtelor de școlarizare (includerea noilor blocuri de locuit/adresele noi) în raport cu capacitatea de proiect a edificiilor | Ianuarie-februarie | Subdiviziunile DGETS | Realizat
Aprobarea districtelor de școlarizare cu toate modificările propuse la ședința Consiliului de administrație (Decizia nr. 4/7 din 28.03.18, ord.nr.459 din 29.03.2018). Colectarea datelor preventive privind rețeaua de clase și elevi (în instituțiile de învățământ vor studia 80064 de elevi: I-IV – 35431 elevi V-IX – 35860 elevi X-XIII – 8773 elevi) |
3.2. Asigurarea drepturilor copiilor la o educaţie de calitate | 3.2.1. Susţinerea copiilor din grupul de risc | Elaborarea proiectelor de susţinere a copiilor din grupul de risc, inclusiv a celor psiho-socio-pedagogice | Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Proiectul social „Suntem alături”. În cadrul proiectului au fost selectate 13 familii care au primit în dar produse alimentare, îmbrăcăminte, rechizite școlare, jucării etc. Compania „Nu doar de sărbători” ajutate 8 familii; Acțiunea de binefacere „Caravana de Crăciun”, în cadrul căreia au fost ajutați 3500 de copii din familii social vulnerabile |
3.3. Perfecționarea sistemului de monitorizare a frecvenței și reușitei școlare | 3.3.1. Monitorizarea procesului de evidență a frecvenței și reușitei școlare | Razii, controale inopinate cu privire la frecvența și școlarizarea elevilor, realizate | Mai,
Septembrie |
Secția management preuniversitar | Realizat
30 controale cu privire la frecvența copiilor. Au abandonat studiile – 22 de elevi ( datele la finele anului de studiu 2017-2018) Control tematic în 30 de instituții privind frecvența elevilor, 7 controale inopinate în urma petițiilor. Identificați 50 de elevi care au abandonat studiile (cl. I – IV 5 elevi, V – IX 45 elevi) |
3.4. Asigurarea drepturilor copilului | 3.4.1. Organizarea odihnei estivale | Rata beneficiarilor de bilete de odihnă | Mai-august | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Au beneficiat de odihnă – 2080 copii în taberele cu sejur de zi; – 6300 copii în taberele constante; – 6716 elevi în taberele arendate; – 3990 în taberele sportive. – 450 copii și 50 profesori însoțitori din municipiu au avut posibilitatea de a se odihni gratuit pe litoralul Mării Negre din Costinești, România în cadrul programul PROEDUS |
3.4.2. Organizarea alimentației copiilor/elevilor | Controale privind organizarea alimentației | Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Au fost efectuate 400 controale la blocurile alimentare (107 la cantinele școlărești și 293 la instituțiile preșcolare) 38874 de elevi sunt alimentați (34035 cl. I-IV, 4595- cl. V-IX, 244- cl. X-XII); A fost efectuat un control tematic în 20 de instituții și 30 de controale inopinate privind organizarea alimentației |
|
3.4.3. Promovarea și asigurarea educației incluzive la nivel de sistem educațional | Extinderea numărului de Centre resurse, create.
Minori cu CES înrolați în sistemul educațional general |
Ianuarie | CPSP |
Realizat345 minori cu CES înrolați în sistemul educațional general: 196- copii în instituțiile preșcolare; 149 – copii în instituțiile de învățământ primar și secundar |
|
3.4.4. Asigurarea condiţiilor necesare pentru şcolarizarea copiilor din familii social vulnerabile | Rata beneficiarilor de ajutor material pentru şcolarizare (subvenţii, manuale, alimentație etc.) | August-septembrie; Noiembrie-decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Elaborarea și perfectarea listelor elevilor din familii social vulnerabile pentru acordarea ajutorului financiar de la Primăria municipiului Chișinău, 8000 de ajutoare unice pentru școlarizarea elevilor din familiile social dezavantajate (câte 700 lei); 7176 au fost ridicate de către beneficiari |
|
Obiectivul nr.4. Dezvoltarea, susținerea și motivarea resurselor umane | |||||
4.1. Asigurarea unui echilibru cantitativ și structural între oferta și cererea de cadre didactice | 4.1.1. Asigurarea procesului educațional cu personal didactic calificat | Acoperirea locurilor vacante din instituțiile de învățământ cu personal didactic | Ianuarie – decembrie
|
Secția resurse umane | Realizat
Listele posturilor didactice vacante plasate pe pagina web a DGETS; Necesar de cadre prezentat la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării Organizate 8 concursuri pentru ocuparea funcțiilor de directori La necesitate este revizuită informația cu privire la locurile vacante din instituțiile de învățământ din subordine și plasată pe site-ul DGETS; – Expediate demersuri/inițiate discuții cu conducătorii instituțiilor de învățământ de profil cu privire la acoperirea locurilor vacante (angajarea studenților din Colegiul „A.Mateevici”, Școala Profesională nr.2) |
4.1.2. Elaborarea datelor statistice cu privire la personalul angajat | Informație generalizată privind numărul de cadre didactice din instituții | Septembrie | Secția resurse umane | Realizat
Colectate și generalizate datele statistice cu privire la personalul angajat din instituțiile de învățământ din subordine |
|
4.2. Motivarea angajaților din sistemul educațional | 4.2.1. Susţinerea materială și morală a foştilor angajaţi din învăţământ | Ajutoare materiale acordate cu ocazia sărbătorilor | Octombrie
|
Secția resurse umane | Realizat
Acordate ajutoare materiale veteranilor muncii pedagogice: – pentru 75 foști angajați ai DGETS (câte 400lei); – pentru 50 foști angajați din sistemul educațional municipal, în comun cu „Casa Învățătorului (câte 200 lei) |
4.2.2. Susţinerea materială a tinerilor specialiști | Acordarea indemnizațiilor unice și a compensațiilor pentru închirierea spațiului locativ, consumului de energie termică și electrică tinerilor specialiști | August-octombrie
|
Secția resurse umane | Realizat
– pentru 71 de tineri specialiști au fost acordate indemnizații unice și compensații conform legislației în vigoare. – 542 tineri specialiști (în primii 3 ani de activitate) beneficiază de sprijin pentru inserție profesională (reducerea la 75% a normei didactice pentru un salariu de funcție); – Consiliul municipal Chișinău a acordat pentru 99 tineri specialiști din sistemul educațional compensații bănești (a câte 1000 lei) pentru închirierea spațiu locativ |
|
4.3. Eficientizarea sistemului de formare continuă | 4.3.1. Activităţi de formare continuă.
Organizarea întrunirilor metodice |
Mecanisme motivaţionale adecvate create
Consilierea managerilor începători |
Mai,
Decembrie |
Subdiviziunile
DGETS Direcţia inspecţie şcolară |
Realizat
Seminar cu administratorii Sistemului de Personalizare a Certificatelor Gimnaziale (pentru 124 administratori); 2 – seminare cu administratorii SAPD (BAC, 2018, la care au participat administratorii din 93 instituţii de învăţământ); 1 – seminar instructiv pentru managerii şcolari cu referire la organizarea sesiunii 2018 (124 de manageri şcolari); 8 – seminare instructiv metodice pentru cadrele didactice; 28 manageri începători inițiați în lucrul cu personalul. Elaborate mecanisme motivaționale adecvate – Organizarea şi desfăşurarea reuniunilor metodice la toate disciplinele şcolare – total-52 reuniuni metodice: 26 reuniuni metodice în luna august şi 26 reuniuni metodice în luna decembrie. – Seminare pentru cadrele de conducere:-4. – Seminare pentru cadrele didactice: – 7. – Seminare pentru tinerii specialişti:- 3. – Seminar în cadrul şcolii experienţei avansate: -1. – Conferinţe metodice şi ştiinţifico-aplicative:- 1 |
4.3.2. Documentarea și evidența funcționarilor instruiți | Număr de funcționari instruiți în raport cu solicitările înaintate | Mai,
Decembrie |
Secția resurse umane | Realizat
22 de funcționari publici instruiți
|
|
4.4. Atestarea cadrelor didactice și manageriale | 4.4.1. Perfecţionarea continuă a cadrelor didactice şi manageriale | Rata personalului didactic deţinători de grade didactice | Mai,
Decembrie |
DGETS | Realizat
1839 – deţinători de grade didactice din învățământul preșcolar (13 – gr. superior, 240 – gr. I, 1586 – gr. II); 5042 – deţinători de grade didactice din învățământul primar și secundar general (1565 – gr. superior, 1302 – gr. I, 3175 – gr. II); Conform planului de atestare: 1412 cadre didactice participă în procesul de atestare şi 73 cadre de conducere (în total 1485 cadre didactice şi de conducere) |
4.5. Dezvoltarea sistemului de consiliere și proiectare a carierei | 4.5.1. Acordarea asistenței informaționale și metodologice în domeniu | Asigurarea consilierii și a proiectării carierii la nivel de învățământ general | Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS | Realizat
65 de cadre didactice, au beneficiat de ședințe de consiliere psihologică; Desfășurate: Conferința municipală „Climatul relațional de încredere, solidaritate și respect, bazat pe principiile echității și ale toleranței în stimularea motivației, autonomiei și responsabilizării subiecților pentru propria învățare” (disciplina limba străină, 36 cadre didactice participante) și Conferinţă Internaţională ,, Învăţământul artistic în contextul valorificării potenţialului creativ al elevilor„ (180 de cadre didactice din 78 instituţii) Au fost desfășurate: – Programul de formare „Evaluarea criterială prin descriptori” la disciplina „Dezvoltarea personală” (au fost formate 93 cadre didactice); – Ciclul de trening-uri pentru dezvoltarea și eficiență personală „Prevenirea și diminuarea arderii profesionale” |
4.6. Diversificarea activităților extracurriculare | 4.6.1. Promovarea serviciilor educaționale extracurriculare | Rata copiilor înrolaţi în instituţiile de învăţământ extrașcolar | August-septembrie | Subdiviziunile DGETS | Realizat
În instituțiile de învățământ extrașcolar sunt înrolați 20596 copii (13 – Centre de creaţie – 1137 grupe frecventate de 14799 copii; 13 – Școli sportive – 405 grupe frecventate de 5002 copii; 1 – Bazin de înot – 37 grupe frecventate de 795 copii) |
4.7. Dezvoltarea şi susţinerea potenţialului creativ al minorilor prin prisma programelor pentru copiii dotaţi | 4.7.1. Organizarea concursurilor didactice și extradidactice | Rata copiilor dotaţi participanţi la diverse concursuri școlare, cognitive, extrașcolare, sportive, conferințe | Mai,
Decembrie |
Subdiviziunile DGETS
Direcția inspecție școlară |
Realizat
13617 de elevi participanți la olimpiadele de sector și municipiu, Conferinţa „Munca, Talent, Cutezanță” ( 823 elevi; 188 membri ai comisiilor de evaluare şi 19 membri ai comitetului organizatoric). Conferinţe municipale: – „Personalități notorii ale Basarabiei care au contribuit la trezirea conștiinței naționale în secolele XX-XXI”, ediția a III. (disciplina istoria românilor şi universală, 58 elevi participanţi). – Activități extracurriculare și parteneriate educaționale în sprijinul formării la elevi a competenței de comunicare în limba engleză”, ediția II (30 persoane participante) În programele sportive consacrate „Hramului Chișinăului”, „Zilei Tineretului”, „Gala vedetelor sportive – 2018”, și competițiile sportive au participat peste 35000 de sportivi. – Olimpiada la Educaţia tehnologică – 340 elevi participanţi; – Concursul juniorilor la Limba şi literatura română (şc. naţ.) cl. a V-VIII-a, etapa municipală au participat 152 elevi; – Concursului la Limba şi literatura română, desfăşurat în baza Proiectului Educaţional Internaţional „Lecturiada Publică pentru juniori şi seniori”, ediţia a XV-a – au participat 104 elevi; – Concursul municipal la chimie „Chimist”, ediţia a V-a, la care au participat 186 elevi; – Concursul de informatică, oraşul Şumen, Bulgaria-2 elevi şi 1 profesor; – Concursul la fizică şi Chimie, or. Oradea, România – 19 elevi şi 2 profesori. Conferința ştiinţifică la limba străină – 45 elevi |
Obiectivul nr.5. Realizarea conţinuturilor curriculare | |||||
5.1. Evaluarea calităţii managementului educaţional în instituţiile subordonate | 5.1.1. Controale tematice, speciale în instituţii
|
Rapoarte anuale de activitate, plasate pe Site-ul DGETS | Mai
|
Subdiviziunile DGETS
Direcția inspecție școlară
|
Realizat
4 controale tematice; 2 controale speciale (LT „A. Russo”, LT „Rambam”); Rapoarte: – 14 rapoarte anuale de activitate; – 5 rapoarte cu privire la rezultatele testării naţionale (limba română, matematica (şc. naţ.), limba rusă, matematica, limba română (şc. alol.); – 7 rapoarte (6 pe discipline școlare şi 1 de totalizare) cu privire la rezultatele examenelor de absolvire a gimnaziului; -7 rapoarte (6 pe discipline școlare şi 1 de totalizare) privind rezultatele examenelor de absolvire a liceului (BAC) – Raport cu referire la rezultatele sesiunii 2018; – Rezultatele examenelor de absolvire a gimnaziului (6); – Rezultatele examenelor de absolvire a liceului; (BAC) – 7 rapoarte pentru fiecare examen; – Rezultatele examenelor pe discipline: 13 rapoarte, transmise la MECC şi raportate la şedinţe. – Raport de totalizare a reuniunilor metodice; – Controale tematice -2 (evaluate 39 instituţii de învăţământ). – Control special 1 (evaluate 148 instituţii de învăţământ). – Inspecţii de revenire-2, LT „M. Grecu”, Gimnaziul nr. 31. Control pentru examinarea petiţiilor -5 |
5.1.2. Evaluarea realizării conţinuturilor curriculare şi a prevederilor Planului – cadru pentru învățământul primar, gimnazial şi liceal | Evaluarea instituţiilor de învăţământ secundar privind admiterea la examene și verificarea cataloagelor şcolare | Mai | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Controlul privind admiterea la examenele de absolvire în (41 instituţii de învățământ). Control privind realizarea conţinuturilor curriculare şi a prevederilor Planului – cadru pentru învățământul primar, gimnazial şi liceal (41 instituţii de învăţământ)
|
|
5.2. Asigurarea unei educații timpurii centrate pe copil și a tranziției de succes către scoală | 5.2.1. Evaluarea performanțelor cadrelor didactice în baza standardelor profesionale | Rata cadrelor didactice evaluate în baza standardelor profesionale | Iunie | Direcția management preșcolar | Realizat
2948 de cadre didactice evaluate în baza standardelor profesionale |
5.2.2. Implementarea instrumentelor de evaluare a gradului de pregătire pentru școală | Rata copiilor pregătiți pentru școală | Mai – iunie | Direcția management preșcolar | Realizat
9400 de copii pregătiți pentru școală
|
|
5.3. Perfecționarea învăţământului extraşcolar | 5.3.1. Proiecte sociale
|
Rata tinerilor implicați în viaţa socială | Mai,
Decembrie |
Centrul adolescenţilor | Realizat
Peste 500 de tineri au fost antrenanți în organizarea și desfășurarea proiectelor pentru tineret în scopul pregătirii lor pentru integrarea cu succes în societate (Proiectul Educațional „Educație prin experiență”, Proiectul Comunitar „Umăr la umăr”, ediția de primăvară) – Festivalul Internațional de Folclor „Comori Bucovinene” și Festivalul Internațional „Ștefan cel Mare și Sfânt”, ediția a V-a, unde au participat colective folclorice din 8 țări; – Organizarea activităților cultural-distractive pentru copii în timpul vacanței de toamnă implicați 78 de tineri; – Festivalul –concurs de tradiții și obiceiuri de iarnă pentru colectivele de tineret „Florile – Dalbe”, ediția a XXII-a, participanți 25 colective folclorice de tineret; – Sărbătoarea obiceiurilor și tradițiilor de Crăciun „Aprindeți Luminile”, 18 colective folclorice; – Maratonul Jocurilor Intelectuale pentru tineri, participanți 340 tineri |
5.3.2. Formarea culturii incluzive la nivel de unitate educaţională | Rata copiilor cu CES înrolaţi în învăţământul secundar general | August-septembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
595 copii cu CES înrolaţi în învăţământul secundar general, din ei 90 cu dezabilități severe; 58 de Centre de resurse în care activează 62 de cadre didactice |
|
5.4. Dezvoltarea cetăţeniei active | 4.4.1. Dezvoltarea potenţialului intelectual, moral, estetic al elevilor | Programe de instruire a tinerilor | Mai,
decembrie |
Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Programe sportive consacrate „Zilei sportivului în Republica Moldova” și „Zilei Olimpice Mondiale” Organizate: – Concursul „Secvențe din toamna aurie”; – Expoziția cu caracter ecologic „Universul Centrului Orășenesc al Tinerilor Naturaliști”; – Program de concert dedicat Zilei Orașului; – Concurs de aranjament floristic dedicat Zilei Orașului; – Program de acțiuni dedicate Sărbătorilor de iarnă |
5.4.2. Implementarea programelor educaţionale interculturale, prevenirea şi reducerea fenomenelor antisociale | Acţiuni educaţionale (Ziua absolventului, festivalul internaţional de dans popular, stimularea copiilor dotaţi etc.) | Mai,
Decembrie |
Secţia educaţie şi tineret
Centrul adolescenţilor |
Realizat
120 de participanți la concursul de creații literare proprii „Tinere talente printre adolescenți”. Participarea a 8 licee la concursul municipal „Orașul meu – mândria mea” – Sărbătoarea olimpicilor „Sărbătorim performanţa”, cu participarea a 183 elevi; – Festivalul Tânărului Meșteșugar, unde și-au expus lucrările peste 50 de tineri meșteșugari pe Strada Pietonală; – Participarea la organizarea și desfășurarea Galei Teatrului Intercultural, din cadrul proiectului „Dialog intercultural în Moldova” |
|
Obiectivul nr.6. Dezvoltarea infrastructurii și consolidarea bazei tehnico-materiale și didactice | |||||
6.1. Dezvoltarea serviciilor educaționale | 6.1.1. Evaluarea şi identificarea oportunităţilor de perfecționare a serviciilor educaționale | Studiu realizat
Clase cu profil aprobate |
Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Total clase, – 492 ; pe profilurile existente Umanist – 7584; Real – 4213; Teatral – 183; Sportiv – 329; Arte – 45 |
6.1.2. Aprobarea reţelei de clase și elevi din instituţiile de învăţământ primar și secundar | Rețeaua de clase și elevi aprobată | Septembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Rețeaua de clase și elevi a fost aprobată la Consiliul de administrație al DGETS nr. 10/1 din 12.09.2018 |
|
6.1.3. Promovarea autonomiei financiare a instituțiilor educaționale concomitent cu sporirea responsabilității acestora în contextul descentralizării | Rata instituțiilor de învățământ cu drept de executor secundar de buget | Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
2 seminare cu managerii instituțiilor de învățământ cu drept de executor secundar de buget. 1 instituție din municipiul Chișinău și-a asumat rol de executor secundar de buget – Masă rotundă „Planificarea bugetară: impedimente și oportunități”; – Seminar „Modalități de promovare a instituției și formarea bunei imagini în societate” |
|
6.2. Asigurarea condiţiilor normative de funcţionare a instituţiilor de învăţământ preşcolar şi secundar | 6.2.1. Dezvoltarea bazei tehnico-materiale şi didactice | Elaborarea „Foii de titluri” şi realizarea lucrărilor de reparaţie capitală şi curente
Lansarea proiectelor |
Iulie –
noiembrie |
Subdiviziunile DGETS | Realizat
Pentru realizarea lucrărilor de reparație capitală și curente au fost alocați și valorificați 43450,6 mii lei. Componenta municipală constituie -3186,9 lei, inclusiv 8320,5 lei pentru educația incluzivă |
6.2.2. Eficientizarea finanțării educației | Elaborarea bugetelor pe programe | August – septembrie | Subdiviziunile DGETS | Realizat
Elaborate 9 bugete pe program cu estimările pentru anii 2019-2020 |
|
6.2.3. Asigurarea cu transport școlar a elevilor care merg la școală din alte localități | Rata elevilor transportați din alte localități | Ianuarie-mai
Septembrie – decembrie |
Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
159 de elevi din localitățile adiacente au beneficiat de transport gratuit pentru deplasarea la studii 253 de elevi din 4 instituții de învățământ beneficiază de transport gratuit pentru deplasarea la studii |
|
6.2.4. Perfectarea ofertei de manuale pentru anul de studiu 2018-2019 | Ofertă elaborată și pusă în aplicare | Decembrie | Serviciu asigurare didactică | Realizat
Elaborată oferta pentru 49 titluri de manuale (cu 26 mai mult decât în anul precedent) |
|
6.2.5. Asigurarea accesului minorilor cu CES în instituțiile de învățământ și extrașcolare | Căi de acces instalate/amenajate | Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
În 56 de centre de resurse sunt create condiții optime pentru asigurarea accesului minorilor cu CES în instituții |
|
6.2.6. Ocrotirea mediului înconjurător | Campanii/concursuri ecologice organizate | Mart –
aprilie |
Subdiviziunile DGETS | Realizat
67 – de participanți ai Consiliilor școlare la compania de promovare a activismului civic. Promovarea responsabilității de cetățean al urbei natale „E timpul să fim altfel” Concursul Naţional „Mediul local şi dezvoltarea durabilă” |
|
6.3. Dezvoltarea şi aplicarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale în sistemul de învăţământ | Crearea şi asigurarea
funcţionării Registrului municipal al Educaţiei, inclus în Registrul de Stat |
Mai – iulie, Octombrie-decembrie | Direcția inspecţie şcolară | Realizat:
Administrarea şi monitorizarea Sistemului SIME la nivel municipal în 145 instituţii de învăţământ – Introducerea notelor semestru II şi anuale pentru fiecare elev din 148 instituţii; – Note teze semestriale; Introducerea absenţelor motivate/nemotivate anuale pentru fiecare elev din 148 instituţii; – Introducerea notelor elevilor de la testarea naţională (clasa a IV-a) şi a examenelor de absolvire pentru învăţământul gimnazial (clasa a IX-a); – Promovarea elevilor; – Analiza situaţiei cu privire la fluctuația elevilor și a cadrelor didactice, auxiliare. – Generalizarea datelor despre instituţiile de învăţământ; reţeaua de clase; cercuri; ore opţionale; grupe program prelungit și elevi pe fiecare clasă trecuţi prin registrul de stat |
|
6.3.2. Eficientizarea managementului școlar la nivel de sistem, școală clasă prin intermediu tehnologiilor informaționale | Softuri educaționale utilizate
Programe lansate/aplicate |
Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Seminar municipal „Managementul programelor și proiectelor” cu participarea a 50 de manageri Seminar cu administratorii platformei SIME în luna octombrie 2018 |
|
6.3.3. Înscrierea on-line a copiilor în instituțiile preșcolare | Monitorizarea softului cu privire la înscrierea on-line a copiilor în grădinițe | Ianuarie – Decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Desemnarea unei persoane responsabil de Call Centru (suport informațional pentru înscrierea la grădiniță prin sistemul on-line ) http://egradinita.md Oferit suport informațional părinților care au avut nevoie de ajutor la înscrierea copiilor la grădinițe |
|
Obiectivul nr.7. Dezvoltarea instituțională și intersectorială | |||||
7.1. Promovarea activităţilor de cooperare cu comunitatea educaţională din municipiu şi alte ţări | 7.1.1. Stimularea practicilor pozitive privind organizarea procesului educaţional | Acorduri de colaborare semnate
|
Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
Secția IRC |
Realizat13 acorduri de colaborare semnate dintre comunitatea educaţională din municipiu şi alte ţări Încheiate 9 acorduri de colaborare semnate cu comunitatea educaţională din municipiu şi alte ţări |
7.2. Motivarea elevilor pentru participarea activă la procesul decizional | 7.2.1. Implicarea elevilor/tinerilor în perfecţionarea serviciilor educaţionale | Proiecte sociale lansate/aprobate | Ianuarie – decembrie | Secția IRC
Centrul Adolescenților
|
Realizat
Elevii au fost implicați în 16 proiecte sociale („Moș Crăciun ești Tu”; „Copii sănătoși – părinți fericiți”; „Copii respectă bunele maniere”; „Familia. Cunoaște-te pe tine însuți”; „Scrisoare mamei”; „La Putna” etc.) Elevii au fost implicați în următoarele proiecte: – Proiectul educațional de promovare a metodelor de învățare inovativă a roboticii cu genericul – „Caravana roboțeilor”; Concursul municipal de fotografie pentru elevi; – Concursul municipal francofon |
7.3. Responsabilizarea societății pentru asigurarea unei educații de calitate | 7.2.2. Diversificarea formelor de implicare a comunității și a familiei în procesul educațional | Elaborarea mecanismelor de participare la procesul decizional și la rezolvarea problemelor școlii | Ianuarie – decembrie | Subdiviziunile DGETS
|
Realizat
Seminar „Siguranța copiilor”, în parteneriat cu IPG; Masa rotunda „Educația în vizorul societății prin optica presei” – Atelierul „Identificarea, sesizarea și evaluarea cazurilor de violență în mediu școlar. Probleme și soluții” (30 participanți); – Seminar municipal pentru directorii adjuncți pentru educație „Colaborarea Familia – Școala – Comunitatea în diminuarea situaților de conflict în mediul școlar” |
Şef Direcţie generală GUȚU Rodica __________________ 21.01.2018
(nume, prenume) (semnătura) (data)
- Pîntea, (022) 22 26 76