COORDONAT APROB:
Viceprimar al municipiului Chişinău Primarul General al municipiului Chişinău
V.Grozavu D.Chirtoacă
________________ ___________________
(semnătura) (semnătura)
RAPORTUL SEMESTRIAL DE ACTIVITATE
al Direcţiei generale educaţie, tineret şi sport a Consiliului municipal Chişinău pentru semestrul II anul 2016
Obiectiv strategic: Asigurarea accesului, relevanţei şi calităţii educaţiei: probleme şi perspective
Obiectiv general: Asigurarea unei dezvoltări durabile a sistemului educaţional municipal |
||||||||||||
Acţiuni | Subacțiuni | Indicator de
produs/rezultat |
Termen de realizare | Responsabil (subdiviziune/ funcţionar public) | Nivel de realizare | Punctaj, auto evaluare | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||
Componenta: Resurse umane | ||||||||||||
1. Obiectiv specific: Asigurarea cadrului legislativ-normativ | ||||||||||||
1.1. Dezvoltarea cadrului normativ | 1.1.1. Elaborarea documentelor normative | Avizarea proiectelor de decizii ale CMC Avizarea Statutelor/regulamentelor de funcționare a instituțiilor publice Elaborarea/avizarea regulamentelor cu privire la organizarea concursurilor | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
Perfectate și avizate 7 proiecte de decizii ale CMC Avizate 10 regulamente de funcționare a instituțiilor publice Elaborarea/avizarea a 50 regulamente (Regulamentul de organizare a festivalului concurs „Colinde, colinde, e vremea colindelor”; Regulamentul privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor școlare, faza municipală; Regulamentul concursului școlar pentru juniori la limba și literatura română, Regulamentele privind organizarea concursurilor sportive) |
2 | ||||||
1.1.2. Popularizarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în clasa întâi printre părinți și cadre didactice
|
Înrolarea tuturor copiilor de vârstă școlară în clasa întâi
|
Martie-august
|
Secția management preuniversitar | Realizat
Elaborarea ordinului intern Înmatricularea a fost realizată în temeiul Metodologiei de înscriere a copiilor in clasa întâi cu modificările operate la 22.03.2016 |
2 | |||||||
1.2. Monitorizarea procesului de implementare a politicilor educaţionale de stat | 1.2.1.Activități de evaluare | Controale frontale -5
Controale tematice -10 Controale speciale (la necesitate)
|
Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
9 inspecții frontale (1 școala sportivă, 1 – instituția preșcolară, 5- instituții secundare, 2 -extrașcolare); 14 controale tematice și speciale |
2 | ||||||
1.2.2.Verificarea respectării legislaţiei în vigoare în domeniul învățământului | Rapoarte semestriale privind impactul implementării politicilor educaţionale | Pe parcursul anului | Subdiviziunile DGETS | Realizat
12 rapoarte privind impactul implementării politicilor educaţionale |
2 | |||||||
12 rapoarte (privind tematica, numărul orelor opţionale, rapoarte statistice, lista elevilor din cl. a IX-a, a XII-a și a profesorilor) | Mai – decembrie |
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
14 rapoarte (rezultatele tezelor semestriale) |
2 |
||||||||
Monitorizarea elaborării proiectelor didactice de lungă durată la disciplinele de studii (12 rapoarte) | Septembrie Noiembrie |
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Indicații metodice oferite în cadrul reuniunilor metodice din august. Acordarea asistenței metodice (la solicitare) |
2 |
||||||||
1.3. Asigurarea învățământului obligatoriu | 1.3.1. Masă rotundă: „Colaborarea cu partenerii sociali pentru școlarizare și prevenirea abandonului școlar” | Diminuarea numărului de copii aflaţi în situaţie de absenteism major
|
August | Secția management preuniversitar | Realizat
Masa rotundă a fost desfășurată în luna august |
2 | ||||||
1.3.2. Razii, controale inopinate | Reducerea absenteismului şi a abandonului şcolar cu 1% | Pe parcursul anului | Secția management preuniversitar | Realizat
Datele statistice cu referire la absenteismul școlar prezentate Ministerului Educației |
2 | |||||||
1.3.3. Monitorizarea efectuării recensământului copiilor cu vârste între 0-16 ani | Întocmirea listelor elevilor pe ani de naştere | August Septembrie Octombrie | Secția management preuniversitar | Realizat
Întocmirea listelor elevilor pe anii de naştere |
2 | |||||||
1.4. Implementarea SIME (Sistemul Informaţional de Management Educaţional) | 1.4.1. Baza de date funcțională | Înmagazinarea, generalizarea şi furnizarea datelor despre instituţiile şcolare municipale în sistemul de cartografiere naţional SIE la finele anului de studii 2015-2016 şi începutul anului şcolar 2016-2017 | Mai
Octombrie |
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Datele statistice cartografiate, sistematizate și înmagazinate în sistemul republican SIME (149 instituții de învățământ primar și secundar) |
2 |
||||||
1.5. Consilierea managerilor începători cu privire la perfecţionarea competenţelor manageriale | 1.5.1. Activităţi de instruire şi consiliere oferite la solicitare | Seminare pentru managerii școlari | Pe parcursul anului | Subdiviziunile DGETS | Realizat
Conform Planului complex de activitate a DGETS
|
2 | ||||||
Seminare pentru administratori-patroni la disciplinele de studii | Pe parcursul anului | Subdiviziunile DGETS | Realizat
Conform prevederilor Planului complex de activitate a DGETS |
2 | ||||||||
1.6. Perfecţionarea continuă a cadrelor didactice şi manageriale | 1.6.1. Atestarea cadrelor didactice | Sporirea numărului de deţinători de grade didactice cu 1% anual | Pe parcursul anului | DGETS | Realizat
Au solicitat atestarea 2125 de cadre didactice și manageriale (cu 209 de cadre mai mult decât în anul precedent) A sporit numărul de grade de calificare a bibliotecarilor cu 18 persoane |
2 | ||||||
1.7. Implementarea prevederilor SAPD
(Sistemul Automat de Prelucrare a Datelor) |
1.7.1. Elaborarea bazei de date a candidaţilor la evaluările finale | Înmagazinarea şi furnizarea la ME a datelor privind candidaţii evaluarea finală în clasa a IV-a, la examenele de absolvire a gimnaziului şi a liceului | Februarie – august | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Datele privind candidații la evaluarea finală, examenele de absolvire a gimnaziului și a liceului furnizate ME |
2 | ||||||
1.8. Optimizarea procesului educaţional | 1.8.1. Coordonarea planurilor individuale de învăţământ (54 instituții, 602 clase, 17002 elevi în profiluri: arte, economie, studierea a 2 limbi străine, „Pas cu Pas”) | Asigurarea funcţionalităţii claselor cu profil | Iulie – august | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Menținerea a 748 de clase cu profil, cu un contingent de 21516 elevi, din 46 instituții de învățămînt |
2 | ||||||
1.8.2. Coordonarea curricula la decizia şcoli pe discipline opţionale şi pentru clasele de profil | Asigurarea funcţionalităţii curricula la disciplinele opţionale | Septembrie | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Asigurarea funcționalității curricula la ed. tehnologică, ed. pentru sănătate, chimia și explorarea mediului, aprobate de Consiliul Național pentru Curriculum |
2
|
|||||||
1.9. Asigurarea condiţiilor de integrare în procesul educaţional a tuturor copiilor | 1.9.1. Susţinerea psiho-pedagogică a copiilor din grupul de risc | Elaborarea programului de susţinere psiho-pedagogică a copiilor din grupul de risc | Pe parcursul anului | Centrul psiho-socio-pedagogic | Realizat
Organizarea și desfășurarea a 9 seminare cu managerii instituțiilor de învățământ în vederea perfectării cunoștințelor de intervenție a susținerii copiilor în situație de risc |
2 | ||||||
Media | 2 | |||||||||||
2. Obiectivul specific: Asigurarea accesului cetăţenilor la o educaţie de calitate la toate nivelurile de învăţământ | ||||||||||||
2.1. Asigurarea drepturilor cetăţenilor la o educaţie de calitate | 2.1.1. Accesul copiilor la studii | Rata înrolării tuturor copiilor în sistemul educaţional | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat parțial
Rata de instituţionalizare a elevilor în Învățământul primar și secundar constituie 99,98% (41 elevi au abandonat studiile) |
1 | ||||||
2.2. Dezvoltarea şi susţinerea potenţialului creativ al minorilor prin prisma programelor pentru copiii dotaţi | 2.2.1.Organizarea concursurilor didactice și extradidactice | Rata copiilor dotaţi participanţi la diverse concursuri la discipline școlare
Concursuri cognitive extracurriculare Conferința ”Muncă. Talent. Cutezanță” Concursuri sportive |
Pe parcursul anului | Subdiviziunile DGETS | Realizat
525 de copii au obținut locuri premiante și mențiuni în cadrul concursurilor la diverse discipline școlare, cu 35 de elevi mai mult decât în anul precedent. Au participat 1100 de elevi, care au prezentat 768 lucrări, comparativ cu 702 în anul precedent de studii (obținând diplome: gradul I – 141, gradul II – 180, gradul III – 225, mențiuni 200 elevi). Au fost desfășurate 9 turnee internaționale, 27 campionate municipale, 7 cupe, 2 curse de alergări |
2 | ||||||
2.3. Asigurarea condiţiilor necesare pentru şcolarizarea copiilor din familii social vulnerabile | 2.3.1. Susținerea minorilor din familiile social vulnerabile | Rata beneficiarilor de ajutor material acordat pentru şcolarizare (subvenţii băneşti, asigurarea cu manuale, rechizite, etc.) | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
1321 ajutoare materiale cordate în transa a doua din 8000 acordate în total. Au beneficiat de asigurare gratuită cu manuale 1476 elevi din cl. a V-IX (95306,60 lei) și 272 elevi din cl. X-XII (25421,48lei) |
2 | ||||||
2.3.2. Stabilirea criteriilor de identificare a elevilor, care necesită ajutor material de școlarizare | Diminuarea numărului de copii neşcolarizaţi din motivul stării materiale precare | Decembrie | Secția management preuniversitar | Realizat parțial
Au fost stabilite criteriile de selectarea a elevilor care necesită ajutoare materiale. 65 de părinți nu au ridicat ajutoarele materiale acordate |
1 | |||||||
2.3.4. Monitorizarea activităţii de consiliere individuală a elevilor care absentează nemotivat şi a părinţilor acestora | Asistenţa şi participarea la şedinţele Comisiei multidisciplinare din cadrul preturilor şi primăriilor locale | Ianuarie – decembrie | Secția management preuniversitar | Realizat
Participarea la 7 şedinţe ale Comisiei multidisciplinare din cadrul preturilor şi primăriilor locale |
2 | |||||||
2.4. Susţinerea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale | 2.4.1. Extinderea serviciilor oferite de Centrele de resurse | Rata copiilor cu CES înrolaţi în instituţiile de învăţămînt general
|
Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
În învățământul primar și secundar au fost înrolați 235 elevi cu CES |
2 | ||||||
2.5. Asigurarea funcţionalităţii instituţiilor de învăţământ în interesele persoanei, societăţii şi statului | 2.5.1. Extinderea serviciilor pentru integrarea elevilor în societate | Rata copiilor/elevilor înrolaţi în sistemul educaţional
|
Pe parcursul anului | DGETS
|
Realizat
În instituțiile de învățământ sunt instituționalizați 82377 elevi, comparativ cu 80019 anul precedent |
2 | ||||||
2.6. Dezvoltarea alternativelor educaţionale | 2.6.1. Dezvoltarea serviciilor educaţionale de alternativă | Rata instituţiilor de învăţămînt cu servicii educaţionale de alternativă | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
Servicii educaţionale de alternativă se prestează în 23 instituții de învățămînt general (1- Waldorf, 21- Pas cu Pas, 1 -„Școala viitorului”) |
2 | ||||||
2.7. Implementarea proiectelor pentru copiii dotaţi | 2.7.1. Organizarea, desfăşurarea şi analiza rezultatelor concursurilor, conferinţelor ştiinţifice ale elevilor, altor manifestări ale elevilor | Organizarea şi analiza rezultatelor olimpiadelor, concursurilor, conferinţelor ştiinţifice ale elevilor (faza de sector – 105, municipale -4; republicane-16, internaţionale, inclusiv Intel (SUA), ”Conferinţa Muncă. Talent. Cutezanță”, premierea laureaţilor) | Noiembrie – decembrie
|
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Generalizarea datelor statistice. Nota informativa pusa în discuție la ședința în plen a personalului DGETS. Premierea laureaţilor olimpiadelor şi conferinţelor |
2 |
||||||
2.8. Monitorizarea procesului de implementare a politicilor statului în domeniul protecţiei copilului | 2.8.1.Organizarea odihnei estivale | Rata beneficiarilor de bilete de odihnă | Mai-august | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
19000 elevi au beneficiat de odihnă și servicii de întremare a sănătății (29 tabere cu sejur de zi și 10 tabere de odihnă) |
2 | ||||||
2.8.2. Organizarea alimentaţiei gratuite a copiilor din familiile social dezavantajate | Rata beneficiarilor de servicii cu privire la întremarea sănătăţii | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
De alimentaţie gratuită (din componenta municipală) au beneficiat 4812 de elevi ai claselor V-IX care provin din familii social dezavantajate | 2 | |||||||
Media | 1,8 | |||||||||||
3. Obiective specifice: Implementarea mecanismelor de motivare şi protecţie socială şi profesională a cadrelor didactice şi manageriale | ||||||||||||
3.1. Motivarea şi protecţia socială, profesională a cadrelor didactice şi manageriale | 3.1.1. Recompensarea pedagogilor prin acordarea de împuterniciri | Rata implicării personalului didactic în procesul de luare de decizii și elaborare a resurselor didactice etc. | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
|
2 | ||||||
3.2.Susţinerea profesorului | 3.2.1. Motivarea profesională a cadrelor didactice şi celor cu funcţie de conducere | Promovarea experienţei avansate a cadrelor didactice în cadrul seminarelor şi a reuniunilor metodice | Septembrie – decembrie |
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Cca. 200 comunicări ale profesorilor privind experiența avansată (prezentate la seminare/ reuniuni metodice) |
2 |
||||||
3.2.2. Susţinerea materială a foştilor angajaţi din învăţămînt | Ajutoare materiale acordate cu ocazia zilei oamenilor în etate, foști angajați ai DGETS | Octombrie | Secția resurse umane | Realizat
Acordate 50 de ajutoare materiale cu ocazia zilei oamenilor în etate, foștilor angajați ai DGETS |
2 | |||||||
3.2.3. Acordarea stimulărilor pentru succese în muncă angajaților DGETS și conducătorilor de instituții | Propuneri înaintate pentru acordarea Diplomelor de onoare ale Guvernului, Primăriei mun. Chișinău,
Ministerului Educației și ale DGETS |
Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
Acordate 5 Diplome de onoare ale Guvernului, 34 de Diplome de Onoare a Primăriei mun. Chișinău, 14 ale Ministerului Educației și 124 ale DGETS |
2 | |||||||
3.2.4. Înaintarea candidaturilor pentru decorare cu ordine și medalii | Fișe de decorare întocmite și înaintate spre examinare Consiliului consultativ al DGETS | Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
2 fișe de decorare întocmite și înaintate spre examinare Consiliului consultativ al DGETS |
2 | |||||||
3.2.5. Acordarea indemnizațiilor unice tinerilor specialiști în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 802 din 29.10.15 | Ordine | August Septembrie Octombrie | Secția resurse umane | Realizat
Au fost emise 45 de ordine |
2 | |||||||
3.2.6. Acordarea tinerilor specialiști angajați în mediul rural a compensațiilor pentru închirierea spațiului locativ, consumului de energie termică și electrică | Ordine | Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
Elaborate ordine privind acordarea compensațiilor pentru 7 tineri specialiști |
2 | |||||||
3.3. Revalorificarea statutului social al cadrelor didactice şi manageriale în societate | 3.3.1. Motivarea şi protecţia socială şi profesională a cadrelor didactice | Reducerea cu 3% a fluctuaţiei cadrelor didactice | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Implicarea personalului didactic în procesul de luare de decizii |
2 | ||||||
3.3.2. Adaptarea condiţiilor de activitate profesională la cererea pieţii economice şi sociale | Majorarea cu 2% a mediei reuşitei școlare | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
În învățământul gimnazial reușita școlară a crescut cu 0,46%, în învățământul liceal cu 5,72% |
2 | |||||||
Media | 2 | |||||||||||
4. Obiective specifice: Absorbția de personal calificat pentru domeniile de activitate | ||||||||||||
4.1. Sistematizarea informațiilor privind funcțiile vacante existente în cadrul DGETS și a funcțiilor vacante de conducător a instituțiilor de învățămînt | 4.1.1. Identificarea funcțiilor publice vacante
Întocmirea planului grafic de concursuri planificate și aprobarea acestuia de către șeful DGETS |
Liste ale posturilor vacante de conducător
Numărul de concursuri organizate. Numărul de conducători numiți prin concurs |
Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
Organizate și desfășurate 111 concursuri. Numiți în funcție 110 de directori prin concurs
|
2 | ||||||
4.2. Organizarea și desfășurarea procedurilor pentru ocuparea funcțiilor vacante, reieșind din necesitățile de personal estimat | 4.2.1. Plasarea avizului despre funcțiile vacante
Crearea comisiilor de concurs |
Numărul de concursuri organizate
|
Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
Publicate 6 avize privind organizarea și desfășurarea concursului în 77 de instituții de învățământ general în ziarul „Univers pedagogic Pro” și pe pagina web a DGETS |
2 | ||||||
Media | 2 | |||||||||||
5. Obiectiv specific: Dezvoltarea sistemului de formare continuă a cadrelor didactice şi celor de conducere | ||||||||||||
5.1. Dezvoltarea profesională continuă prin cursuri, stagii, ateliere, seminare, conferinţe etc. | 5.1.1. Activităţi de formare continuă | Crearea mecanismelor motivaţionale adecvate, implementarea creditelor profesionale | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Au frecventat cursurile de formare profesională continuă 2242 de cadre didactice dintre care 1027 cursuri de 150 ore (20 credite) 1215 –cursuri de 100 ore (10 credite) |
2 | ||||||
5.1.2. Seminare/training-uri | Organizarea, şi monitorizarea activităţilor în cadrul seminarelor tematice instructive privind implementarea curriculumului (34 seminare cu implicarea a 600 cadre didactice) |
Pe parcursul anului |
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Organizarea seminarelor instructive privind implementarea
|
2 |
|||||||
5.3. Gestionarea și monitorizarea procesului aferent activităților de dezvoltare profesională continuă a personalului | 5.3.1. Delegarea personalului la activitățile de instruire
|
Număr de funcționari instruiți în raport cu nr. identificat/ solicitat
|
Pe parcursul anului
|
Secția resurse umane | Realizat
2 funcționari instruiți în baza planului anual de instruire în cadrul Academiei de Administrare Publică |
2 | ||||||
Media | 2 | |||||||||||
6. Obiectiv specific: Monitorizarea asigurării cu personal didactic calificat a instituțiilor de învățămînt | ||||||||||||
6.1.Asigurarea necesarului de personal a instituțiilor de învățămînt din municipiu | 6.1.1. Întocmirea datelor statistice cu privire la personalul angajat în instituțiile de învățămînt | Informație generalizată privind numărul de cadre didactice din instituții | Septembrie | Secția resurse umane | Realizat
S-a acordat asistență metodologică directorilor instituțiilor de învățământ general privind recrutarea, selectarea și încadrarea personalului didactic |
2 | ||||||
6.1.3. Angajarea tinerilor specialiști în baza repartizărilor Ministerului Educației | Rapoarte, informații, ordine | August-septembrie
|
Secția resurse umane | Realizat
45 tineri specialiști angajați în baza repartizărilor Ministerului Educației |
2 | |||||||
6.1.4. Monitorizarea angajării personalului didactic calificat la posturile vacante | Dosare ale cadrelor didactice avizate de către Directorul general | Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
Posturi didactice vacante plasate săptămânal pe pagina Web |
2 | |||||||
Media | 2 | |||||||||||
Componenta Curriculum | ||||||||||||
7. Obiectiv specific: Realizarea conţinuturilor curriculare | ||||||||||||
7.1. Evaluarea calităţii managementului educaţional, stabilirea nivelului de realizare a politicii educaţionale de stat în instituţiile subordonate | 7.1.1. Controale tematice, speciale în instituţii
|
Monitorizarea elaborării proiectelor de lungă durată la disciplinele de studii – accente pe implementarea curriculumului centrat pe competenţe, inclusiv analiză şi propuneri de eficientizare (100 instituţii)
Controlul Proiectelor de activitate a instituţiilor de învăţămînt secundar general în cadrul trecerii în revistă |
August – octombrie
|
Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Rapoarte statistice și analitice ale colaboratorilor secției respective |
2 | ||||||
7.1.2. Asistenţe la lecţii, la acţiuni manageriale şi activităţi extracurriculare
|
Asistenţe la lecţii, la acţiuni manageriale şi activităţi extracurriculare în contextul monitorizării atestării cadrelor didactice şi manageriale | Ianuarie – decembrie
|
Direcția inspecţie şcolară | Realizat
475 de asistențe la lecţii, la activități manageriale şi extracurriculare în contextul monitorizării atestării cadrelor didactice şi manageriale |
2 | |||||||
7.1.3. Analiza tuturor activităţilor asistate
|
Elaborarea informaţiilor cu referire la rezultatele controalelor desfăşurate
Rapoarte lunare de activitate (96 rapoarte lunare ale colaboratorilor secţiei) |
Ianuarie – decembrie
|
Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Rapoarte lunare ale colaboratorilor secției cu referire la rezultatele controalelor desfășurate, care au fost puse în discuţie în cadrul şedinţelor convocate de şeful secţiei |
2 | |||||||
7.1.4. Completarea actului de control şi totalizarea, generalizarea notelor informative ale colaboratorilor secţiei | Rapoarte anuale de activitate (16 rapoarte anuale, plasate pe Site-ul DGETS)
Rapoarte privind rezultatele evaluărilor finale şi a examenelor de absolvire (12 rapoarte, transmise la ME şi raportate la şedinţe) Rapoarte prezentate: (Sesiunea de examene și rezultatele olimpiadelor şcolare anul 2016) |
Iulie
|
Direcția inspecţie şcolară | Realizat
16 rapoarte anuale de activitate, plasate pe site-ul DGETS. 12 rapoarte, transmise la ME şi prezentate la şedinţe. Rapoarte generalizate la fiecare disciplină de examene. Raportul final privind desfășurarea examenelor de absolvire a gimnaziului |
2 | |||||||
7.2. Monitorizarea/ diagnosticarea şi asigurarea calităţii managementului educaţional şi a schemei de dirijare a procesului educaţional întru realizarea curricula naţionale la disciplinele şcolare | 7.2.1. Elaborarea documentelor strategice de implementare curriculară
|
Planul de acțiuni al Direcției inspecție școlară în cadrul managementului financiar, a controlului şi auditului public intern | Ianuarie Septembrie
|
Direcția inspecţie şcolară | Realizat
|
2 | ||||||
7.3. Organizarea şi desfăşurarea evaluării finale, a tezelor semestriale, olimpiadelor etc., constituirea bazelor de date | 7.3.1.Organizarea, desfăşurarea, olimpiadelor municipale la disciplinele de studii în instituţiile şcolare municipale: faza sector şi municipală | Desfăşurarea olimpiadelor municipale la disciplinele de studii în instituţiile şcolare municipale: ordine privind organizarea şi desfăşurarea olimpiadelor (la nivel de sector, municipal-134, republican – 16 , internaţional – Intel (SUA) | Ianuarie – decembrie | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
S-au desfăşurat 134 olimpiade şi concursuri la disciplinele de studii, inclusiv 35 la nivel municipal. Au participat în total – 15061 elevi. Din ei au obținut performante 5659 elevi (locul I – 640, locul II – 1129, locul III – 1628, mențiuni – 2262) La faza republicană au participat în total 559 elevi obținând locuri premiante 279 (46-locul I, 70-locul II, 79-locul III, 84 mențiuni). 27 elevi au participat la 9 olimpiade internaționale obținând: 1 medalie de aur, 3 de argint, 15 de bronz și 8 mențiuni |
2 | ||||||
7.3.2. Dotarea cabinetelor didactice | Realizat
Din componenta municipala s-a procurat mobilier, inventar sportiv, tehnică de calcul |
1 | ||||||||||
Media | 1,8 | |||||||||||
8. Obiectiv specifice: Promovarea educaţiei incluzive şi dezvoltarea alternativelor educaţionale | ||||||||||||
8.1.Promovarea Strategiei Educaţiei Incluzive | 8.1.1. Implementarea Programului strategic pentru anii 2014-2020 ”Dezvoltarea şi promovarea educaţiei incluzive” | Activităţi cu privire la dezvoltarea educaţiei incluzive conform Programului strategic pentru anii 2014-2020 ”Dezvoltarea şi promovarea educaţiei incluzive” | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare
|
Realizat
Subiectul a fost pus în discuție în cadrul ședințelor convocate cu managerii instituțiilor de învățământ, conform Planului complex de activitate a DGETS |
2 | ||||||
8.1.2. Formarea culturii incluzive la nivel de unitate educaţională | Rata copiilor cu CES înrolaţi în învăţământul secundar general | Pe parcursul anului | DGETS
|
Realizat
235 elevi cu CES înrolați în învățământul primar și secundar general |
2 | |||||||
8.1.3. Crearea şi asigurarea condiţiilor de siguranţă şi securitate a copiilor cu CES în toate unităţile şcolare | Studiu cu referire la asigurarea căilor de acces al copiilor cu dezabilităţi la studii | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Pentru susţinerea copiilor cu CES în instituţiile de învăţămînt municipal au fost fondate 5 Centre de resurse |
2 | |||||||
8.1.4. Promovarea experienţei privind instruirea copiilor cu CES | Seminare instructiv-metodice | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Realizate 4 seminare, 2 mese rotunde |
2 | |||||||
Media | 2 | |||||||||||
9. Obiectiv specific: Dezvoltarea şi modernizarea învăţământului extraşcolar | ||||||||||||
9.1. Implicarea elevilor în viaţa socială, în procesul de consultare şi luare de decizii | 9.1.1. Proiecte sociale | Rata tinerilor participanţi în activităţile planificate | Pe parcursul anului | DGETS
Centrul adolescenţilor |
Realizat
Au fost desfășurate 41 activități cognitive, cultural-distractive cu participarea a peste 6000 de copii și tineri |
2 | ||||||
9.2. Dezvoltarea cetăţeniei active | 9.2.1. Dezvoltarea potenţialului intelectual, moral, estetic al elevilor | Programe de instruire a tinerilor elaborate | Pe parcursul anului | DGETS | Realizat
Valorificarea potențialului intelectual, moral, estetic al elevilor prin motivarea participării lor la olimpiade, concursuri, conferințe, expoziții |
2
|
||||||
9.3. Realizarea Legii cu privire la tineret | 9.3.1. Implementarea programelor educaţionale interculturale, prevenirea şi reducerea fenomenelor antisociale | Acţiuni educaţionale (Ziua absolventului, festivalul internaţional de dans popular, stimularea copiilor dotaţi etc.) | Pe parcursul anului | Secţia educaţie şi tineret
Centrul adolescenţilor |
Realizat
Au beneficiat de premii în valoare de câte 10000 lei 10 tineri, iar 6 au fost menţionaţi în cadrul Concursului municipal pentru tineret în domeniile ştiinţei, tehnicii, literaturii şi artelor. Întru susţinerea copiilor dotaţi, Primăria a acordat Premiul municipal de merit la 128 elevi |
2 | ||||||
9.4. Evaluarea performanţelor intelectuale, emoționale și de personalitate a elevilor | 9.4.1. Acţiuni competitive (concursuri, competiţii etc.) | Rata elevilor şi tinerilor participanţi la concursurile organizate | Pe parcursul anului | Secţia educaţie şi tineret
Centrul adolescenţilor |
Realizat
S-au desfășurat 18 manifestări cognitiv – distractive cu participarea a 10625 elevi și studenți |
2 | ||||||
Media | 2 | |||||||||||
10. Obiectiv specifice: Dezvoltarea infrastructurii şcolare şi a bazei tehnico-materiale şi didactice | ||||||||||||
10.1. Evaluarea şi identificarea oportunităţilor de optimizare a cheltuielilor pentru întreținerea sistemului educațional | 10.1.1.Aprobarea reţelei de clase și elevi din instituţiile de învăţămînt primar și secundar | Studiu privind progresul înregistrat | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Rețea aprobata la Consiliul de administrație din 21.09.2016 (au fost comasate 17 clase) |
2 | ||||||
10.2. Asigurarea condiţiilor normative de funcţionarea a instituţiilor de învăţământ preşcolar şi secundar general | 10.2.1. Dezvoltarea bazei tehnico-materiale şi didactice | Elaborarea „Foii de titluri” şi realizarea lucrărilor de reparaţie capitală şi curente | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Asigurarea condițiilor normative (alocarea a 15937,27 lei) |
2 | ||||||
10.2.2. Asigurarea copiilor cu locuri în instituţiile de învăţămînt preşcolar | Majorarea cu 3% a numărului de grupe preşcolare deschise/ redeschise | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
În instituțiile de învățământ au fost deschise 10 grupe |
1 | |||||||
10.2.3. Asigurarea metodico-didactică a instituţiilor de educaţie timpurie | Rata instituţiilor preşcolare dotate cu materiale didactice, jocuri şi jucării pentru copii conform curricula preşcolară | Iulie –
septembrie |
DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Instituțiilor preșcolare li s-a acordat literatura, material didactic (set din ceramică pentru artă 3D) |
1 | |||||||
10.2.4. Ocrotirea mediului înconjurător şi asigurarea rigorilor sanitaro-igienice | Campanii/concursuri ecologice organizate | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
Proiecte ecologice „Arată că îți pasă” cu participarea a 28 instituții, Proiectul „Hai Moldova” |
2 | |||||||
Media | 1,6 | |||||||||||
11. Obiectiv specific: Dezvoltarea şi aplicarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale în sistemul de învăţămînt | ||||||||||||
11.1. Crearea şi asigurarea
funcţionării Registrului municipal al Educaţiei, inclus în Registru de Stat |
11.1.1. Cartografierea datelor statistice ale instituţiilor de învăţămînt secundar general în Sistemul Informaţional de Management Educaţional | Organizarea, desfăşurarea şi monitorizarea procesului de cartografiere a datelor statistice în instituţiile de învăţămînt secundar general |
Mai – iulie; Octombrie-decembrie | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
Cartografierea datelor statistice în toate instituţiile de învăţămînt secundar general |
2 | ||||||
11.2. Sporirea calităţii educaţiei prin utilizarea eficientă a metodelor interactive de predare a disciplinelor de studii | 11. 2.1. Impactul acţiunilor de formare asupra sporirii calităţii educaţiei prin utilizarea eficientă a metodelor interactive de predare a disciplinelor de studii | Organizarea şi desfăşurarea a reuniunilor metodice a cadrelor didactice la toate disciplinele şcolare (42 reuniuni, cu participarea a peste 2500 de cadre didactice) | August Decembrie | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
58 de reuniuni metodice cu participarea a peste 2500 de cadre didactice |
2 | ||||||
11.2.2. Impactul acţiunilor de control, monitorizare şi asistenţă metodică asupra sporirii calităţii educaţiei | Acordarea asistenţei metodice în cadrul controalelor ( 3 controale tematice şi a controlului frontal , de o zi – 5) | August – decembrie | Direcția inspecţie şcolară | Realizat
5 controale tematice şi 5 controale frontale, în cadrul cărora s-a acordat asistență metodică |
2 | |||||||
11.3. Acordarea asistenței informaționale și metodologice în domeniu | 11.3.1. Organizarea și desfășurarea seminarelor instructive pentru managerii instituțiilor de învățămînt general cu privire la modificările în legislația muncii | Numărul de conducători instruiți | Martie | Secția resurse umane | Realizat
Acordarea asistenței metodologice în domeniu la 183 de manageri |
2 | ||||||
11.3.2. Acordarea asistenței metodice în domeniu managerilor numiți prin concurs | Rata beneficiarilor majorată cu 3% | Pe parcursul anului | Secția resurse umane | Realizat
De asistență metodică au beneficiat 14 manageri numiți prin concurs |
2 | |||||||
Masă rotundă ”Drepturile și garanțiile tinerilor specialiști în conformitate cu Hotărârea de Guvern
nr. 802 din 29.10.2015” |
Octombrie | Secția resurse umane | Realizat
Masa rotunda desfășurată cu participarea a 30 de tineri specialiști |
2 | ||||||||
Media | 2 | |||||||||||
12. Obiectiv specific: Acordarea suportului logistic şi financiar pentru organizarea activităţilor educaţionale | ||||||||||||
12.1. Implementarea Strategiei naţionale de descentralizare | 12.1.1. Perfecționarea managementului financiar | Organizare a 2 seminare | Pe parcursul anului | DGETS
DETS din sectoare |
Realizat
2 seminare realizate cu managerii și contabilii instituțiilor de învățământ secundar |
2 | ||||||
12.1.2. Extinderea serviciilor educaţionale | Revizuirea nomenclatorului serviciilor educaţionale contra plată | Pe parcursul anului | DGETS
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Elaborate 10 ordine privind acordarea serviciilor educaționale contra plata ( în 6 instituții de învățământ preșcolar și 4 – primar și secundar) |
2 |
|||||||
12.2. Perfecţionarea sistemului de finanţare a instituţiilor de învăţământ | 12.2.1. Optimizarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea procesului educaţional | Suport metodic pentru conducătorii instituțiilor de învățămînt cu drept de executor de buget | Pe parcursul anului | DGETS
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Elaborarea Îndrumarului teoretico –aplicativ pentru managerii instituțiilor de învățământ general |
2 |
||||||
Media |
2 |
|||||||||||
Componenta Relaţii cu comunitatea | ||||||||||||
13. Obiectiv specific: Promovarea parteneriatelor şcolare la nivel republican şi internaţional | ||||||||||||
13.1. Promovarea şi stimularea activităţilor de cooperare dintre comunitatea educaţională din municipiu şi alte ţări | 13.1.1. Promovarea practicilor pozitive privind organizarea procesului educaţional | Acorduri semnate
|
Pe parcursul anului | DGETS
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
Semnate 21 acorduri de parteneriat între DGETS și alte structuri, inclusiv 5 cu referire la promovarea tinerilor talente |
2 |
||||||
13.2. Implicarea comunităţii civile în perfecţionarea serviciilor educaţionale | 13.2.1. Coordonarea activităţilor educaţionale oferite de diverse instituţii ofertante în baza acordurilor de colaborare | Proiecte sociale privind consolidarea relaţiilor cu comunitatea. Programe aplicate | Pe parcursul anului | DGETS
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
7 proiecte sociale privind consolidarea relaţiilor cu comunitatea |
2 |
||||||
13.2.2. Perfecţionarea metodelor de educaţie prin implicarea în acest proces a părinţilor şi membrilor comunităţii | Diminuarea cu 5% a numărului minorilor cu devieri comportamentale | Pe parcursul anului | DGETS
Direcția inspecţie şcolară
|
Realizat
|
2 |
|||||||
Media |
2 |
|||||||||||
Total pe DGETS |
1,93 |
|||||||||||
Punctajul final calculat din suma mediilor aritmetice obţinute la evaluarea îndeplinirii obiectivelor împărţit la numărul de obiective: | 1,93 | Calificativul de evaluare propus: „foarte bine” |
Comentarii generale ale conducătorului autorităţii publice (probleme, dificultăţi şi bariere în realizarea obiectivelor, cauzele acestora, soluţiile aplicate pentru depăşirea acestora, propuneri pentru eficientizarea activităţii etc.):
2. Obiectivul specific: Asigurarea accesului cetăţenilor la o educaţie de calitate la toate nivelurile de învăţământ 2.1. Asigurarea drepturilor cetăţenilor la o educaţie de calitate Cauzele nerealizării integrale: La finele semestrului erau înregistrați 41 elevi care au abandonat studiile. Rata înrolării constituie – 99,98%. Copiii neșcolarizați au rămas fără supravegherea părintească din cauza că aceștia ori sînt plecați la muncă peste hotarele republicii ori sînt afectați de viciile sociale. Soluții/Propuneri pentru eficientizarea activităţii la capitolul dat: Revizuirea legislației în scopul înăspririi sancțiunilor pentru părinții care refuză să se implice în educația copiilor 2.3.2. Stabilirea criteriilor de identificare a elevilor, care necesită ajutor material pentru școlarizare Cauzele nerealizării integrale: 65 elevi nu au ridicat ajutoarele materiale din diverse motive Soluții/Propuneri pentru eficientizarea activităţii: Revenirea la acordarea ajutoarelor diriginților ori persoanelor care sunt responsabile de supravegherea elevilor în lipsa părinților. 7. Obiectiv specific: Realizarea conţinuturilor curriculare 7.3.2. Dotarea cabinetelor didactice Cauzele nerealizării integrale: Insuficiență financiară nu permite asigurarea cabinetelor cu materiale didactice conform curricula națională Soluții/Propuneri pentru eficientizarea activităţii: Majorarea alocațiilor financiare 10. Obiectiv specifice: Dezvoltarea infrastructurii şcolare şi a bazei tehnico-materiale şi didactice 10.2.2. Asigurarea copiilor cu locuri în instituţiile de învăţămînt preşcolar Cauzele nerealizării integrale: Din cauza insuficienței financiare au fost deschise 10 grupe din 69 preconizate pentru anul 2016 Soluții/Propuneri pentru eficientizarea activităţii: Alocarea finanțelor suplimentare pentru efectuarea lucrărilor de reparație 10.2.3. Asigurarea metodico-didactică a instituţiilor de educaţie timpurie Cauzele nerealizării integrale: Insuficiență financiară Soluții/Propuneri pentru eficientizarea activităţii: Majorarea alocațiilor financiare |
||
Procentul realizării acţiunilor planificate – 1,79
Procentul nerealizării acţiunilor – 0,21 |
Şef interimar Direcţie generală A. Fleaș __________________ 12.01.2016
(nume, prenume) (semnătura) (data)
- Pîntea: (022) 23 51 78